UnitedLinux?

Pondělí Červen 3 12:53:17 CEST 2002

On Mon, 3 Jun 2002, Michal Ludvig wrote:

> Obavam se, ze o aktivitach SuSE nemate zcela presne informace. Zkuste
> nahlednout na stranku http://www.suse.cz/cz/company/company/index.html,
> kde se mj. pise:
> "Celosvětově SuSE značně přispívá k linuxovým vývojovým projektům jako
> Linux kernel, glibc, Xfree86[tm], KDE, ISDN4Linux, ALSA (AdvancedLinux
> Sound Architecture) a USB Universal Serial Bus)."
> Stale jste presvedcen, ze SuSE si z Linuxove komunity jen bere a nic ji
> nevraci? Pokud neverite marketingovym zvastum oficialnich stranek, tak
> si zkuste vyhledat retezec @suse.cz a @suse.de v ChangeLogach v tech
> [...]

Vite, na distribucich je nejdulezitejsi to, co za zaplaty se povaluje ve
vsech balickach. A kdyz uz jsme u marketingovych zvastu, tak si laskave
prectete ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/8.0/README.txt a reknete mi, co
si mam o marketingovych zvastech myslet (nekde okolo se povaluje soubor,
ve kterem se vysvetluje proc nejsou k dispozici ISO obrazy a zduvodnuji to
presne jako Vy).

Pokud by kazdy distributor pristupoval k vyvoji takto, muzem to zabalit,
protoze vyvoj KDE, GCC a vseho ostatniho ze zivotne zavisly na tom, ze
jsou vsechny upravy a vylepseni volne k dispozici (doporucuji ke cteni
thread z archivu, kde je RH obvinovan z uzavreneho vyvoje [coz neni
pravda]).

A jak jsem psal - kdyz firma uz taji pred verejnosti binarky, lze to snad
pochopit. Ovsem obstrukce kolem zdrojovych kodu nechapu.

Vsimnete si, ze jsem mluvil o distribuci 8.0 a zdrojacich pro distribuci
8.0 a ne o zdrojacich na Internetu. Vsimnete si, ze jsem nikde nepsal o
nicem, co by se dalo oznacit jako ze SuSE nedela vubec nic. Vsimnete si,
ze puvod pochazi z mailu, ktery chtel .config od jadra (ktery je v
/proc/config.gz dost nanic, kdyz nejsou zdrojaky).

Je uplne k nicemu, kdyz SuSE zapalati 100 vyvojaru a pak se bude chovat
tak, jak jsem popsal.

Je to jako kdybyste vraha neodsoudil jen proto, ze hladi po vlasech
kolemjdouci deti z materske skolky (umyslne prehanim, aby to bylo jasne).

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz