named otvira port>1024? (delsi)

Lukas Sosnovec lukas76cz na seznam.cz
Úterý Červen 4 12:52:44 CEST 2002

Zdravim,
chtel jsem vyzkouset caching nameserver, na RH73 jsem nainstaloval bind a caching-only-nameserver. Bez uprav konfigurace jsem spustil named.
krome portu 53, se otevrel i 1024
udp        0      0 0.0.0.0:1024            0.0.0.0:*
Zkusil jsem ho proskenovat z jineho stroje:
[root na k6 lukas]# nmap -sU -p 1024 gw
Port       State       Service
1024/udp   open        unknown

Kdyz jsem named ukoncil, i tento port se zavrel.

named jsem spustil znova, tentokrat otevrel port 1025
udp        0      0 0.0.0.0:1025            0.0.0.0:*

[root na k6 lukas]# nmap -sU -p 1025 gw
Port       State       Service
1025/udp   open        blackjack

Chtel bych se zeptat proc si named otevira dalsi port a proc ho nmap jednou identifikuje jako blackjak (co to je?) Predpokladam, ze nmap to hada podle cisla portu? Muzete me nasmerovat na nejakou literatru? Dik
Lukas