u32 a priority provozu

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Úterý Červen 4 19:38:43 CEST 2002

	Dobry podvecer,

	delam tady priority provozu na modemove lince za ucelem zvyseni
interaktivniho vykonu i pri zatizene lince a mam dotaz: Zkousim
klasifikovat provoz pomoci u32. Nasledujici syntaxe mi nefunguje:

tc filter add dev $DEVICE protocol ip parent 1: prio 1 u32 \
	match udp src 53 0xffff flowid 1:11

Kdyz polozim DNS dotaz a pak dam "tc -s -d class show dev ppp0"
tak vidim, ze pribyvaji prenesene packety u tridy 1:12 (coz je default)
a u 1:11 je 0 prenesenych packetu. Nasledujici ale funguje spravne:

tc filter add dev $DEVICE protocol ip parent 1: prio 1 u32 \
	match ip sport 53 0xffff flowid 1:11

Je to sice trochu vic nez chci (zahrnuje to i TCP), ale asi je to ono.
predpokladam ze pro UDP by to bylo nejak takto, ale nechce se mi to zkouset:

tc filter add dev $DEVICE protocol ip parent 1: prio 1 u32 \
	match ip protocol 17 0xff match ip sport 53 0xffff flowid 1:11

	Dotaz zni: proc prvne zmineny prikaz tc nefunguje jak ocekavam?

	A jeste jeden dotaz trochu mimo: zjistil jsem, ze s minimalnim
round-trip time se stejne nedostanu pod cca 1900ms zrejme kvuli velikosti
datovych bufferu uvnitr modemu. Da se tenhle parametr nekde v modemu snizit?
Konkretne to potrebuji pro USRobotics Courier. Ze se jedna zrejme o fronty
v modemech jsem odvodil z toho, ze na velikost RTT nema vliv ani zmena
MTU z 1500 na 576.

	Diky,

-Yenya

|----------- If you want the holes in your knowledge showing up -----------|