IPsec, FreesWan a Masquerade

Středa Červen 5 14:14:44 CEST 2002

Michal Nosek wrote:
> Zacina mi to pripadat jako nocni mura, ted zrovna vubec netusim co napsat
> do _updown, protoze jsem zjistil, ze SuSE pouziva iptables. Jinak ping
> skousim tak i tak i z jedny site do druhy a nic.

	Kdyz uz jsme u tech siti, pokud chcete pres IPsec videt i koncove body,
potrebujete (mozna jde reseni optimalizovat) 3 (!!!) tunely:

1. lokalni sit A <-> lokalni sit B
2. lokalni sit A <-> koncova IP B
3. koncova IP A <-> lokalni sit B

	Abyste se nedivil - bezne se totiz dela pouze tunel ad 1) a jeho
funcknost nelze z routeru (koncovych bodu) overovat ping-em...!!!

PS: Obecne vsak upozornuji, ze IPsec musi jit mimo maskaradu!

PPS: Vzhledem k stale se mnozicim nejasnostem, zavazuji se v dohledne
dobe sepsat nejaky elaborat na podobne tema, ktery snad komunita prijme,
pripadne orpavi nedostatky... (snad to nekdo oceni)