Internet v Linuxu

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Středa Červen 5 15:34:03 CEST 2002

On Wed, 5 Jun 2002, Jiří Petrlík wrote:

> Muj router ma IP: 62.44.24.1.
> Tady je vypis z route:
> Směrovací tabulka v jádru pro IP
> Adresát         Brána           Maska           Přízn Metrik Odkaz  Uľt Ro
> zhraní
> 62.44.24.12     *               255.255.255.252 U     0      0        0 eth0
> 127.0.0.0       *               255.0.0.0       U     0      0        0 lo

Ano, chybi Vam tu default gateway.
Zkuste na prikazovem radku

$ route add default gw 62.44.24.1 dev eth0

Tim reknete jadru, ze kazdy IP packet, se kterym nevi kudy ho ma poslat
(coz ve Vasi situaci je kazdy packet krome packetu, ktere jsou smerovany
primo danemu pocitaci, tedy 62.44.24.12 nebo 127.0.0.1) ma byt smerovan na
vas nadrizeny router.

Nevim kde se toto nastavuje v mandrake, aby to tak bylo nastaveno vzdy a
nemusel jste prikaz route volat rucne. V redhatu je to polozka GATEWAY v
/etc/sysconfig/network, a vzhledem k tomu, ze Mandrake je pokud vim
odvozen od redhatu, cekal bych to take tam nekde.
Ale dozajista na to ma Mandrake nejakou Xkovou pritulnou utilitku ;)

--
JiKos.