mars_nwe

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Červen 6 07:42:03 CEST 2002

> Jak hledam, tak mars_nwe vypada jako celkem mrtvy a pri pokusech
> rozchodit to se mi zatim prilis nedari. Proto bych se chtel zeptat:
>
> - jak to vypada s mars_nwe? Ma to nejake pokracovani?

Vypada to, ze opravdu umira :-(
Na druhou stranu je to docela dobre pouzitelne.

> - je to rozumne provozovatelne pod soucasnymi distribucemi (predpokladal
> bych Mandrake 8.x)

Mandrake neznam, ale pod RH 6.2 a 7.x ano. Takze odpoved - u vas
nejspis ano.

> - existuje nejaka rozumna kucharka, jak to rozchodit?

http://www.pslib.cz/~kerslage/

... a taky docela slusne komentovany konfigurak.

> Zkusil jsem nainstalovat RPM z RedHatu 7.3, ipxutils z Mandraku. mars se
> spusti, ale kdyz se mi nejakyma samanskyma kouskama podari zaridit, ze
> je videt napriklad na slistu tak v nejlepsim pripade skoncim tak, ze
> velmi zkomplikuju provoz site, napr. rconsole (na ostatni opravdu NW
> servery) je pak nepouzitelne pomala a nevidi vsechny servery.

Zkontrolujte si nastaveni IPX - rozhrani musi mit aktivni IPX, ale
nesmi mit definovanou primarni sit. Takze napr.
/etc/sysconfig/network-scripts-ifcfg-eth0 :

DEVICE=eth0
BOOTPROTO=static
BROADCAST=10.255.255.255
IPADDR=10.0.0.253
NETMASK=255.0.0.0
NETWORK=10.0.0.0
ONBOOT=yes

IPXNETNUM_802_2=
IPXPRIMARY_802_2=no
IPXACTIVE_802_2=no
IPXNETNUM_802_3=
IPXPRIMARY_802_3=no
IPXACTIVE_802_3=yes
IPXNETNUM_ETHERII=
IPXPRIMARY_ETHERII=no
IPXACTIVE_ETHERII=no
IPXNETNUM_SNAP=
IPXPRIMARY_SNAP=no
IPXACTIVE_SNAP=no

Dulezite je to :
IPXPRIMARY_802_3=no
IPXACTIVE_802_3=yes

.. cili aktivni je sit s protokolem IPX 802.3 (nejcastejsi pripad -
pokud pouzivate jinou opravte si), cislo site neni vyplneno (zjisti
si sam, pokud je na siti jiny NW server) a primarni rozhrani NENI
nastaveno - to si zarizuja samotny mars.

> Nejake zkusenosti s Mars_nwe?

Vcelku dobre :)

Dalsi dotazy mozna soukrome.

S pozdravem