Zobrazování hlášek při startu systému

trnkar1.ete na mail.cez.cz trnkar1.ete na mail.cez.cz
Pátek Červen 7 14:36:31 CEST 2002

>Jede konzole pri spustenych X? Zjistete, v jakem modu:
>- framebuffer nebo VGA?
>- cislo modu (rozliseni, frekvence)?
>Stejny mod pak nastavte hned pri startu jadra.

>Osobne bych si zkompiloval dve jadra 2.4.18: s a bez framebufferu.
>Pak obe pouzil a videl. Navic kdyz date

>lilo: linux-x.x.x vga=ask

>a pak scan <ENTER, nactou se znovu dostupne VGA mody (trva to
>treba 10s, vyckejte). Pokud pouzijete program fbset bez parametru,
>ukaze Vam aktualni mod nebo rekne, ze framebuffer neni dostupny.

>OldFrog.

Dobrý den,konsole jede při spustených X v pohode, taktéz bez problému jde
prepínat do X a zpet.Jak jsem jiz psal po startu Xservu je jiz vse v
porádku - tím mám na mysli zejména to, ze pri ukoncování systému ( nebo
restartu) jsou hlásky a ukoncování jiz videt normálne.Ten mod zjistim
zitra.

Zkompilovat vlastni jadro to by slo za predpokladu ze je pro nej balicek
Nvidia_kernel bez nehoz zase nerozjedu poradne X-ka.

Volbu linux vga=ask jak uz jsem psal jsem vyzkousel se vsemi mody ktere
vypsal po scan - vysledek je nulový.
Dalsí poznatek - tento stav není závilsý na distribuci, zkousle jsem i
Mandrake 8.1 s tím samým problémem.Nejdriv jsem myslel ze je to závislé od
doby kdy se nastartuje Xserver (neb poté je vse OK), ale jak nad tím tak
bádám pri ukoncení systému je Xserver jiz zastaven nicméne hlásky je
zobrazují v porádku dál.Uz nevím co si o tom mám myslet a hlavne mi to
docela vadí.Predstava ze v systému pri startu cosi selze a jádro bude cekat
na muj vstup tak bude cekat dlouho neb ja zase budu cekat na start Xservu
ke kterému nedojde - malá nocní mura.S pozdravem RT

p.s. pokud by nekomu z vas pomohli logy a vystupy ruznych (dle doporuceni)
programu mam je u sebe, bohuzel je nemam kde vystavit takze kdyz tak primo
na e-mail.

Trnka Radek
<trnkar1.ete na mail.cez.cz>