Co znamena "ds: no socket drivers loaded!" pri bootu?

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Neděle Červen 9 23:27:01 CEST 2002

On Sun, 9 Jun 2002 p.dudacek na atlas.cz wrote:

> Pri bootovani z vlastniho kernelu (2.4.18-3, RH 7.3) system mrzne po
> zobrazeni
> INIT: Version 2.84 booting.
> (je to posledni hlaska pred objevenim "Welcome to Red Hat Linux...")
> Potreboval bych vedet, co se v tomto okamziku v systemu deje a kde
> tim padem muze byt pricina problemu.

V tu chvili uz kernel provedl vsechny potrebne akce, ktere chtel pri svem
vlastnim bootu provest, a predal rizeni do userlandu - konkretne programu
INIT, ktery se nachazi typicky v /sbin/init. Hlaska "INIT: Version 2.84
booting" je jiz od tohoto spusteneho programu, nikoliv od kernelu.
(spousteni initu kernel provadi v src/init/main.c na konci funkce init()).
Zkuste pri bootu predat kernelu parametr init=/bin/bash - tim mu reknete,
ze misto programu INIT ma spustit rovnou shell - pokud vytuhne i to,
znamena to pravdepodobne, ze kernel sice nabootoval, ale napriklad mohl
nejak divne inicializovat nejake systemove tabulky....

Pouzil jste .config se kterym Vam puvodni jadro zarucene funguje, a dal
jste make oldconfig, nebo jste si provadel konfiguraci sam tak nejak
"podle oka"?

--
JiKos.