zhrouceny / ext3

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pondělí Červen 10 16:01:28 CEST 2002

On Mon, 10 Jun 2002, Stehlík Tomáš wrote:

> rikal jsem si ze neni vhodne davat fsck na primountovany svazek, ale na
> ext2 to vzdy proslo :)

Tak tim se vubec nechlubte. ;) To ze to proslo je spise zazrak nez cokoliv
jineho - ten filesystem jste si tak chte-nechte musel dostat do divneho
stavu, kdyz se zamyslite nad tim, co se pri tom fsck asi tak delo - nebo
si jste jisty, ze behem toho fsck se zadny proces na Vasem systemu
nepokusil na tu partition zapsat?

Oni ti vyvojari vedi, proc tam pisou ten warning velkymi pismeny, ze? ;)

> na "GR" (pouzivam GRUB). Vyndal jsem disk dal do jineho pocitace a
> pouzil fsck.ext3 na svazek (RedHat 7.3). Napsal chybu i/o s e2fsck pise:
> Attempt to read block from filesystem resulted in short read while
> checking ext3 journal for /
> Je nejaka sance ze se to da opravit, nebo me ceka preinstalace (s
> pouzitim ext2 na / :) )?

No tak to vypada, ze zurnal Vase pokusy neustal. Zkuste na ten svazek
pustit ext2kovy fsck - ten se na zurnal vykasle, a bude se snazit dostat
alespon metadata filesystemu do konzistentniho stavu. Pokud se mu to
nepovede, tak je to spravedlivy trest ;)

--
JiKos.