prava uzivatelu, skupiny

Josef Svoboda pepa.svob na worldonline.cz
Úterý Červen 11 11:02:41 CEST 2002

> Pro - dejme tomu - verejny projekt jsem vytvoril novy adresar
> a potreboval bych aby vsichni mohli v tomto adresari
> pracovat, tedy vytvaret / menit / mazat soubory.
> Tyto nove soubory samozrejme musi byt pristupne pro vsechny ostatni.

Uzivatel muze patrit do vice skupin. Staci editovat soubor /etc/group, vytvorit
skupinu data, do ni pridat vsechny uzivatele.

Ale pokud chcete, aby vsichni mohli v adresari pracovat, proc mu proste
nenastavite prava rwx pro vsechny?

S vasim problemem taky muze souviset prikaz umask.

Josef Svoboda