Scaner Umax Astra 610P (OT)

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Úterý Červen 11 12:09:21 CEST 2002

| Odesílatel: Milan Sorm <sorm na pef.mendelu.cz>
| rika, ze je to bezny problem jejich bakelitovych skeneru. sranda, tak
jsem
| ho hodil z okna a koupil si hp :)

Kdyz uz byste cokoliv z elektroniky nekdo nekdy vyhazoval, nezapomente na
nejblizsiho radioamatera ci elektronika (vcetne mne). Ti jsou schopni
takovou vec "zrecyklovat" do noveho vyrobku, ktery bude jeste dlouho
slouzit. Proz vice zaneradovat jiz tak zaneradenou maticku Zemi...

Vezměte si trebas takove obycejne PC mysi. Jakou maji male deti radost,
kdyz stiskem tlacitek meni piskani, vrneni ci blikani... Ocasek zase
poslouzi k auticku ci jine pojizdne hracce na ovladani z ruky (nebot se tak
nesukuje jako obycejne dvoupramenne kabliky). Klavesnice zase obsahuje tri
docela hodne svitive LEDky a i ten kondik s odporem se hodi do nejakeho
blikatka ci piskatka nebo vrcitka...

Floppy mechanika obsahuje hallovu sondu, krokovy motor (ten je dobry akorat
na magnet, potrebuje vetsinou uchyceni druheho konce hridele :( a plochy
motor (po malinkate uprave a 3-4V napajeni se pomalu toci, muzete na to
postavit treba Rumcajse do okna detem pro radost - dospelym zase treba
RUMcajse - ale bacha at vam ozralec nerozflakne okno)...

Z monitoru (pokud je mrtvolka) se da udelat zase mucholapka (z VN
trafa+maly stridac) a pro ty soucastky okolo se najde i dalsi vyuziti, na
tu mucholapku staci totiz jenom 3 tranzistory, 5 odporu a 2 kondy (+ to
trafo), takze toho hromada jeste zbude... A pokud mrtvolka neni, muzete si
z nej udelat treba osciloskop s doplnkem na Lissajoussovy obrazce (i za
tohle vam deti budou vdecny - ja jim je ukazuju na osciloskopu, coz je
trosku problem pro mensi deti, nebot je cca 1,7m vysoko a ta obrazovka je
malinkata)...

Treba jeden holandan recykloval optickou mys do podoby zabezpecovaciho
zarizeni. Nekdo v Belgii zase recykloval vetrak ze zdroje do roboticke
sekacky (ale rikal ze potrebuje z trochu vetsiho zdroje, zvlada jen mladou
travicku). Linux v ni neni :) LAe kdybyste videli cim seka (pouziva 3
takove ty velice ostre lamaci noze, i s tou dirkou za kterou je to volne
prisroubovane) tak byste se prestali divit jaktoze tak maly vykon muze
vubec sekat.

Kdyz neco budete mit, dejte vedet, urcite se najde zpusob, jak to
"zrecyklovat", a pokud jste ze zapadlych koutu (jako ja, ale jsem 2x tydne
v Brne), jsem schopen nekomu z bastliru dat vedet (vesinou z CR, SR asi moc
ne) kdo si pro to prijede a bude vdecny.

Zdravi JL.