prava uzivatelu, skupiny

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Úterý Červen 11 11:45:16 CEST 2002

> Uzivatel muze patrit do vice skupin. Staci editovat soubor /etc/group, vytvorit
> skupinu data, do ni pridat vsechny uzivatele.
>
> Ale pokud chcete, aby vsichni mohli v adresari pracovat, proc mu proste
> nenastavite prava rwx pro vsechny?

To je samozrejme zdanlive reseni, ale jakmile v tomto
adresari vytvorim nejaky soubor, bude mit MOJI skupinu
(mozna se ale mylim...)
a jestli je standardne nastavene pro group r-- tak ostatni
nebudou moci nic menit dokud nezmenim nastaveni na rw-.

Ja se chci vyhnout prave tomuto neustalemu rucnimu
nastavovani atributu "zapis pro vsechny".
Ale jen ve vybranem adresari, ne globalne.

Presto jsem ale velmi vdecny za Vasi radu.
V teto problematice nejsem moc zbehly, takze
mne potesi kazdy tip.

Petr