martians

Středa Červen 12 19:35:13 CEST 2002

On Wed, Jun 12, 2002 at 05:49:44PM +0200, Ales Vizdal wrote:
> Zdravim,
cau

> v poslednim tydnu se mi v logu na serveru velmi casto (nekolikrat denne)
> objevuje:
>
> --log--
> Jun 12 16:24:40 vizdal kernel: martian source 192.168.0.1 from
> 192.168.0.100, on dev eth0
mhmh

> Je to masina s MDK 8.2, 2.4.18-10mdk, uptime 38 dni,
> eth0 ne2k realtek-8029 ip 193.XXX.XXX.XXX
> eth1 ee100pro intel100pro ip 192.168.0.1
> ip 192.168.0.100 v siti vubec neni.
hmm.

> Hledal jsem o tom neco na webu a v archivu konference, ale porad
> nevim, zda se z toho da urcit, jestli ty "ufoni" vznikaji nejakou chybou
> u me nebo na druhe strane nebo jestli se nemuze jednat o nejakou formu utoku
moze to byt oboje, ale tipujem na chybu v konfiguracii.

Vznika to vtedy, ked interfejs dostane paket, ktory nezodpoveda konfiguracii,
v tvojom pripade zrejme ip adresa .100 poslala paket s adresou .1

> Vim, ze logovani techto paketu je mozne potlacit. Muze nekdo poradit,
> zda tyto ufoni predstavuji nejaky problem site nebo je muzu ignorovat?
Podla mna to ignoruj, ale v pripade, ze je to chyba v konfiguracii, mozno
zbadas, ze nieco nefunguje.

>         Dik
>                 ales
Bye,

Disclaimer: This E-mail, because of shabby security on the Internet, in no way
            reflects my thoughts or intentions. It may even not be from me!