Tulip & interrupt

Martin Svarc Martin.Svarc na seznam.cz
Čtvrtek Červen 13 00:22:18 CEST 2002

Zdravim,
mam mensi problem se sitovou kartou pod Linuxem (Slackware 8.0)
do notebooku. Jedna se o sitovou kartu "Accton EN-1216", ktera funguje s
podporou tulip v kernelu (pouzivam jadro 2.4.16).

Tato sitova karta je funkcni pouze tehdy, pokud restartuju z Window$u do
Linuxu. Pak mi ale zas nejde spustit Xserver. Pokud restartuji z Linuxu do
Linuxu, sitova karta uz nenabehne (nema zadne IRQ), nebo nabehne, ale neni
funkcni. Kdyz na ni pinknu, dostanu odezvu, ale vsechny pakty se dropuji. A
kdyz uz mi nabehne, zas mi nefunguje Xserver, po `startx` se mi sekne celej
kompl.

Pokud vse funguje, sitova karta se chytne na IRQ 10. V lilu mam k tomuto
nastaveni pridan parametr: "ether=10,tulip,eth0". Nejsem si ale zcela jist,
jestli je tento parametr to prave.

Opravdu uz nevim, proc se mi karta nefunguje splecne s Xserverem a uz vubec
ne, proc mi funguje pouze kdyz restartuju Windowsy a nabootuju do Linuxu.

Zde prikladam nektere vypisy, ktere se vztahuji ke grafice a k sitove karte,
kdyz mi sitova karta funguje (a nefunguje Xserver):
`lspci`
00:09.0 Ethernet controller: Accton Technology Corporation: Unknown device
1216 (rev 11)
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc: Unknown device 4c59

`dmesg`
Linux Tulip driver version 0.9.15-pre9 (Nov 6, 2001)
eth0: ADMtek Comet rev 17 at 0xd0800c00, 00:90:96:1A:19:6E, IRQ 10.

/proc/interrupts
10:        247          XT-PIC  O2 Micro, Inc. OZ6933 Cardbus Controller, O2
Micro, Inc. OZ6933 Cardbus Controller (#2), eth0

/proc/pci
  Bus  0, device   9, function  0:
    Ethernet controller: Accton Technology Corporation EN-1216 Ethernet
Adapter (rev 17).
      IRQ 10.
      Master Capable.  Latency=80.  Min Gnt=255.Max Lat=255.
      I/O at 0xf900 [0xf9ff].
      Non-prefetchable 32 bit memory at 0xfbefac00 [0xfbefafff].
  Bus  1, device   0, function  0:
    VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon Mobility M6 LY
(rev 0).
      IRQ 5.
      Master Capable.  Latency=66.  Min Gnt=8.
      Prefetchable 32 bit memory at 0xf0000000 [0xf7ffffff].
      I/O at 0x9000 [0x90ff].
      Non-prefetchable 32 bit memory at 0xe0000000 [0xe000ffff].

Dik moc za jakoukoliv radu
Martin Svarc