hdparm

Martin Kebert mkebert na seznam.cz
Čtvrtek Červen 13 11:59:28 CEST 2002

Dne čt 13. červen 2002 11:32 jste napsal(a):
> zdravim,
> xcem sa opytat moze mi toto nastavenie sposobit nejake problemy,popr. mohli
> by ste navrhnut lepsiu kombinaciu
>
> hdparm -c1 -d1 -X68 -m16 -u1 -A1 /dev/hda
>
> disk: MAXTOR 13GB,ATA66,7200ot.

Nekde byl takovej navod, kde bylo:
1.Remountnete disk na read-only
2.puste hdparm
3.Zkuste "prohrabat" celej disk a pritom se koukat, zda to nehlasi chyby
4. Pokud bezi vse OK, zmente dalsi parametr hdparmu, pokud ne vratte se s
nastavenim o krok zpet.

Myslim ze mezi bodem 1. a 2. bylo shodit klogd a syslogd aby se Vam ty hlasky
psaly rovnou na konzoli misto do logu(aby to bylo lepe videt).

Zatim takhle s hdparmem funguju od zacatku beze ztraty dat(treba to byla
nahoda) a se zjistenim, ze bud dany prepinac funguje OK, nebo HDD prestane
odpovidat(krome toho co je v cache) => reset PC(pokud je to rootdisk) a
vratit se o krok(parametr) zpet.
Jinak parametr '-m' vam s nejvetsi pravdepodobnosti nic
nezpusobite(destruktivniho). Proste bude disk "rychlejsi" nebo "pomalejsi"
nebo zadnou zmenu nezpozorujete.
Parametr '-A' je snad nastaven na 1 defaultne. Spise jste chtel menit
parametr '-a'. To zalezi na co pocitac vyuzivate.
Pokud radic a disk umi UDMA66, tak by Vam parametry '-d1' a '-X68' mely
fungovat (pokud ne, tak to "vytuhne" =>reset PC).
 A co se tyce parametru '-u' tak pry to nektere radice nemaji radi, ale jeste
sem takovy nepotkal (pravda, zase tolik jich nebylo).

--
S pozdravem
  Martin Kebert