GPL apod. + omezeni

kratochvil na dbsystem.com kratochvil na dbsystem.com
Pátek Červen 14 16:09:54 CEST 2002

On Fri, Jun 14, 2002 at 02:08:08PM +0200, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Ovsem zde se domnivam nastava sporny bod - pokud Karel Vocasek bude chtit
> vyuzit novejsi vysledky prace jinych spolupracovniku nez puvodniho
> autora => materialy publikovane _vyhradne_ pod GNU GPL, nema pravo je
> pouzivat...

V tom neni zadny spor ale zcela jasne to plyne z licence. Dany clovek
muze stavet pouze na kodu ktery je "od Vas". Pokud by chtel vyuzit i
prace lidi kteri dodali dalsi patche do GNU produktu pak musi od danych
lidi ziskat svoleni/licenci na pouziti jejich casti kodu.

> 	Dost casto se zapomina na to, ze sice ja publikuji pod licenci X, ktera
> cloveku Y umoznuje vyuzit praci a publikovat 'produkt' Z - ovsem
> zdrojove kody produktu Z nemuze vyuzit clovek A, ktery produkt ziskal na
> zaklade _jine_ licence nez Y a tedy clovek A, ktery ma 'komercni
> licenci' nemuze vyuzit prace v GNU GPL v pripade, ze X=GNU GPL a licence
> mezi JA a A je jina nez X. (snad jsem to napsal spravne'-) a nemylim se?

KLoK