Grabovanie obrazu pod linuxom

Jindrich Makovicka makovick na kmlinux.fjfi.cvut.cz
Sobota Červen 15 08:50:55 CEST 2002

Petr Stehlik wrote:
> Zacal jsem pouzivat avicap, ale nevim, jak mu zvysit bitrate u kodeku.
> XviD vypada dobre (zvlada full PAL 25 fps), ale se standardnim
> nastavenim ma jen 800kbit/s, coz produkuje obraz celkem kostickovaty a
> flekaty.
>
> V avicapu je jakoby okno, ve kterem by to i na click jakdyz mohl
> editovat, ale nejde to. Je to nedodelavka avicapu, chyba
> programu/knihoven Qt nebo jeste neco dalsiho? Umite to nejak zmenit vy?
> (nema to nejaky textovy konfigurak v /etc?)

Je to bug v avicapu, musite zaskrtavatkem dole v tom dialogu nastavit
zobrazovani "short names", potom ty hodnoty muzete doubleclickem menit.
Taky jsem nad tim hezkou dobu stravil. V soucasnosti jsem ale presel na
textovy avirec, ktery zastane stejnou praci jako avicap, ale kdyz si
nadefinujete v shellu aliasy, tak je podstatne pohodlnejsi. Proste
napisu "grabdivx <filename> <bitrate>" a necham ho grabovat.

Osvedcilo se mi nasledujici nastaveni, ktere (na 1GHz Duronu) produkuje
vcelku slusny vystup.

grabdivx-br() {
killall xscreensaver;
avirec -c XviD -b 64 -m m -d -q 100 -x 576 -y 432 -a motion_search=6 -a
rc_bitrate="$2"000\
  -a quant_type=0 -a halfpel=1 -a rc_buffer=20 -a interlacing=0 -a
min_quantizer=2\
  -a max_quantizer=31 -a max_key_interval=300 -a lum_masking=0 -t -1 $1
}

--
Jindrich Makovicka