Presny cas pres DCF a linux

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Červen 17 11:18:05 CEST 2002

Pavel Trefný wrote:
> pouzivate nekdo tento zpusob synchronizace casu pod linuxem ? Mohl by
> jste mi nekdo doporucit nejake zarizeni ktere by spolupracovalo s xntpd ?

Zkouseno nekolikrat, s ruznymi prijmaci, ale je to prakticky
nepouzitelne. Pokud to pobezi v jine Blatne nez te na Sumave, tak si
nedelejte nadaje na spolehlivy provoz. Aby to s xntpd slo slusne, tak
to musi prakticky mit trvale dobre dekodovane pakety. Na vetsine
uzemi statu tohle neplati. Jste rad, kdyz to chyta pakety tak
nejak pres noc.
Pokud trvate na DCF a pouzitelnem stavu, tak potrebujete nejaky
inteligentni prijimac, coz ho posouva do cen kolem 100 kKc a kdyz
vedle toho postavite GPSku za desetinu, tak zjistite, ze jste na
tom porad lepe s tou GPSkou.
Jinak na prijmaci v podstate nezalezi, pokud poskytuje
jen demodulovnane pulzy a ty se pripoji do komplu.
Je pak par prijmacu s jakousi primitivni inteligenci (vetsinou
DCF budiky doplnene o RS-232 nebo LPT vystup), ale je jich vicero
druhu a jejich podpora v xntpd neni slavna, pro nektere
existuji samostatne utilitky pro nastavovani casu i do linuxu,
ale v techto pripadech necekejte presnost vetsi nez jednotky
sekund.

	Majkl