konstola source IP (Re: Interni BIND (Re: ANNOUNCE: bind-chroot...))

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Červen 18 12:22:38 CEST 2002

janousek na fonet.cz (Ing. Pavel PaJaSoft Janousek) writes:

> 	Jinymi slovy, slovenske 'velke ISP' (mn. cislo) maji problemy
> s personalnim osazenim lidi s patricnym vzdelanim na patricne pozice?
> Nebo co jste mi chtel sdelit (o potrebe systemaka)? Nyni Vasi poznamku
> nechapu...

Myslim, ze to, ze nekdo generuje spatne source IP adresy a provider to
nefiltruje neodporuje zadnemu RFC. Dokonce si dovedu predstavit
situaci, kdy je to vyhodne.

> 	Rikam, ze je ciste a jen bordel ISP, ze pres sve site nechaji
> prochazet packety zpusoby, ktere pri normalni situaci nemohou ani
> vznikat ani byt takto routovany.

To je nesmysl, pokud se nejedna o privatni adresy nebo jine adresy,
ktere nemohou existovat (source je multicast..., atd)

> Co je na teto informaci spatne,
> pripadne jak podporite Vas argument, ze je to pouze 'linuxova'
> zalezitost - mluvil jste o reverse path filtrovani - to mozna CISCO
> neumi, ale klasicky packet filtering snad dneska umi kazde zarizeni,
> jehoz cena je nekolik tisic Kc a vyse...

To je opravdu velmi vtipne. Access-listy jsou  administrativne dost
narocne. (reverze path cisco umi)

Brno, Czech Republic