Riesenie: prosim o triezve nazory na temu rc v slacku

Peter Ronai linux na my-scotland.sk
Úterý Červen 18 14:05:35 CEST 2002

Takze som to nakoniec rozriesil tak, ze som spravil kompromis a dohodli
sme sa. Aby to bolo prakticke, kazda sluzba startovana s prislusneho rc
bude subroutine ktora bude mat moznost start a stop. Ak sa rc skript
pusti bez argumentu, startnu sa vsetky sluzby, ak s argumentom, argument
sa vyhodnoti a startne sa prislusna vec alebo vyhodi chybova hlaska
(detto pre stop). Kedze ide o subroutiny, prislusny case $1 in bude mat
volanie danych subroutin pekne za sebou a prehadzovanie poradia pojde
velmi lahko.

Viem ze je to reimplementacia niecoho co ktosi vymyslel a lepsie, ale na
druhu stranu budem moct spolupracovat s druhou stranou. Je to na
embedded systeme takze zas az take kacirske to nie je.

Dakujem vsetkym ktori sa zapojili do debaty, vdaka nej som prisiel na
riesenie.

Dz

On Tue, 2002-06-18 at 07:54, Matus "fantomas" Uhlar wrote:

> [...]
> -> > slack podla niekoho lepsi v style startovania atd.
> ->
> -> Ja pouzivam slack a osobne sa mi paci styl tychto skriptov.
> -> Skus si mrknut rc.K a potom r.sysvinit. Tu uvidis postup nabiehania
> -> a ak chces vediet kde sa spustaju ostatne rc.skripty moze si to mrknut v
> -> subore rc.M.
>
> zaujimave, ked si pozriem rc sktipry v akomkolvek sysv-like systeme, presne
> vidim v akom poradi sa co spusta, nie je problem zariadit aby sa to v
> dotycnom leveli nespustalo pripadne vymenit poradie.

to je moj argument :) ale nepochodil som

> -> a takto si mozes urobit prehladny sytem startovania konfiguracie ktorej
> -> rozumies ale je to len vec nazoru a zvyku. RedHat som uz dlho nevidel a
> -> neviem to teraz porovnat ale niekedy sa mi to tam zdalo ohavne. Ohladne
> -> postupu startu systemu tu nieje inak nic moc zaujimave alebo specialne.
> -> Skratka klasika.
>
> imho bsd-ckovske init skripty sa oplati len v pripade ze chces urobit bud
> velmi okresanu masinu alebo nie si schopny pochopit sysv.

no okresane to bude, ja som to ale nebral ako argument

> [...]
> route_ipv6="-inet6 default 3ffe:80e1::1"
>
> nfs_client_enable="YES"
> nfs_reserved_port_only="YES"
>
> ntpdate_enable="YES"
> ntpdate_flags="ntp.bts.sk"
> ntpd_enable="YES"
>
> sendmail_enable="NO"
>
> firewall_enable="YES"           # Set to YES to enable firewall functionality
> firewall_script="/etc/firewall.load" # Which script to run to set up the
> firewal
> firewall_file="/etc/firewall.rules"     # file with firewall rules
> firewall_quiet="YES"            # Set to YES to suppress rule display

hej, toto sa mi na bsd paci a na slacku chyba

> uz aj vo FreeBSD (a hadam aj inych) maju dodatocne programove baliky
> sysv-like init skripty. Vo FreeBSD sa nachadzaju v /usr/local/etc/rc.d.
>
> Takze ja si myslim ze init skripty typu System V su ovela schopnejsie, a
> klasicke sa vo FreeBSD udrzali vdaka tomu ako je zakladny system robeny.

mozem iba suhlasit ale je to len moj sukr nazor