Lehce OT: IP family

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Červen 19 11:07:21 CEST 2002

janousek na fonet.cz (Ing. Pavel PaJaSoft Janousek) writes:

> [...]
> mi to, ze je tedy obsazen i v *BSD UNIXech. Myslim, ze podporuje vse
> potrebne, stabilita vysoka + SMP safe. Ostatni veci lze resit
> nadstavbami (at uz BGP protokoly, jine protokoly zapouzdrovane do IP)
> nebo jsou implementovany primo v jadre (ARP apod.) jinym zpusobem... -
> v dnesni dobe si myslim, ze Linuxovy router stejne technologicke
> kvality postaven na bazi PC (treba prumysloveho => krabicka
> srovnatelna s black-boxem CISCO) neni utopie, ani nekriticke
> placani... - mylim se? Navic cena za zpristupnene sluzby je trochu
> nekde jinde, nez to CISCO s patricnym IOSem...

Aha, bohuzel tady mam par ATM linek, nejaky PoS, par synchronnich
linek na 2Mbit, a co tak frame relay? Jo, rad bych taky nejake MPLS...

> 	Je logicke, ze toto zarizeni nelze jednoduse postavit a
> pripojit na gigabitove patere, ovsem s patricnym HW (odpovidajici cene
> rady CISCO pro takove nasazeni) jsme stale cenove jinde a vykon je
> stejny...

Promin, ale linux ani zadny jiny unix nesaha v oblasti sitovani IOS
ani po kotniky. A to jsme se nezacali bavit o jinych nez IP sluzbach.

BTW: nema cenu se hadat o to, jestli je mozne postavit takovou PC
krabici, obzvlast, kdyz v podstate nejlepsi routery dneska,
tj. Juniper Networks, jsou obycejne PC s FreeBSD. (ale zase to neni
cisco - napr. neumi NAT, neco jineho nez IP je taky spanelska vesnice)

Brno, Czech Republic