sendmail + Antivir Milter

Krištof Petr Petr na Kristof.CZ
Středa Červen 19 11:59:50 CEST 2002

Martin Kokeš wrote:

> RTFM http://www.antivir.de/order/privreg/linux.htm

Neregistrovana verze (DEMO MODE) neumi scanovat podadresare
a par podobnych drobnosti. Jinak funguje stejne.

Licenci pro "personal non-profit usage" lze ziskat a kazdy
rok bez problemu obnovit registraci (PRIVATE MODE).

ALE POZOR. Private mode verze se podle dokumentace umi updatovat
(engine i data) jen jednou za 2 mesice, coz je v realnem svete
nepouzitelne.

Pojistka proti castejsim updatum je v programu. Staci si tedy
tcpdumpem zjistit URL, odkud si program taha updaty a pak
si kazdy den pustit skript s wget-em. Stazena data se predhodi
programu a ten proti tomu neprotestuje.

Ta sekce o konfiguraci sendmail.cf v navodu je uplne mimo.
Staci do sendmail.mc pridat jeden radek a je vymalovano.

dnl ##### AntiVir(r) Milter #####
INPUT_MAIL_FILTER(`avmilter', `S=local:/var/run/avmilter/avmilter.sock,
F=R, T=C:10m;S:20s;R:20s;E:5m')

Z dalsich "free" AV znam uz jenom dva:

Pro "personal linux workstation" je free (beer) f-prot
(+amavisd-milter). Ti maji updaty tak dvakrat tydne.

"Unlimited free" (beer) je Panda Antivirus for Linux (pavcl), ale
ten ma updaty tak jednou za 3 mesice. Pokud je chcete denne,
musite si koupit nejakou komercni verzi.
Betaverze Panda Milter (PandaPerimeter Scan Sendmail Edition)
vypada velmi dobre. Jednoducha instalace tak na minutu prace
a ma i web fronend, kterym se to da (volitelne) administrovat.

pk