VIA chipset - DMA fail

Pavel Frolik xfrolik na nymfe28.fi.muni.cz
Čtvrtek Červen 20 09:14:18 CEST 2002

Dobry den,
mam problem se zapnutim DMA u disku, pri
/sbin/hdparm -d1 /dev/hda
se mi vypise:
 /dev/hda:
	setting using_dm to 1 (on)
	HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
	using_dma = 0 (off)

Pri startu systemu se objevuje:
VP_IDE: IDE controller on PCI bus 00 dev 89
VP_IDE: chipset revision 6
VP_IDE: not 100% native mode: will probe irqs later
VP_IDE: Unknown VIA South Bridge, contact Vojtech Pavlik <vojtech na suse.cz>

Probiral jsem se konferenci a snazil se postupovat podle zminenych rad.
Do jadra jsem zakompiloval podporuje VIA chipsetu, na strankach
www.viaarena.com jsem prosel navody, jak rozchodit UDMA100 (133), ale
stale nic.
Ve vypisu pomoci hdparm mam pritom zaskrtnuto udma4.

Moje sestava je
motherboard Soltek SL-75DRV5
VIA KT333 North Bridge
VIA VT8233A South Bridge
Redhat 7.3

Problem neni urcite v discich ani v kabelech, nebot na puvodnim
(starsim) pocitaci mne vse chodilo v pohode.

Dekuji za pripadne rady.

Pavel Frolik