TCP: drop open request -> utok nebo spatna konfigurace jadra

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Čtvrtek Červen 20 11:44:57 CEST 2002

On Thu, 20 Jun 2002, bruno maglajz wrote:

> [...]
> mohlo indikovat zdroj problemu je tato kernelova hlaska:
> TCP: drop open request from 217.11.254.43/17386
> TCP: drop open request from 217.11.254.43/19054
> TCP: drop open request from 217.11.254.43/19056
> NET: 18 messages suppressed.
> TCP: drop open request from 217.11.254.43/19110
> ..bylo jich tech samych mnohem vic
> pote, co jsem vsecny procesy apache pozabijel, chvili pockal a znovu
> ho nahodil, system pookoral a nyni jede zase OK. Bojim ale nejsem
> schopny zjistit, co se vlastne delo. Nejedna se nahodou o utok?

Znamena to, ze TCP SYN backglog v kernelu je preplneny. Takze bude se Vas
nekdo pokousi SYN floodovat, nebo mate prilis mnoho prilis pomalych
klientu (za pravdepodobnejsi povazuji prvni verzi).

Toto cislo se da nastavit v /proc/sys/net/ipv4/tcp_max_syn_backlog,
pripadne si zkuste povolit syncookies (echo 1
> /proc/sys/net/ipv4/tcp_syncookies).

A taky by mnohe mohl napovedet pohled do logu apache, jake v tu dobu
chodily requesty.

--
JiKos.