Hardware ATI radeon

Pavel Ruzicka nospam na nospam.cz
Neděle Červen 23 19:28:03 CEST 2002

Zdravim,

Igor Jankov wrote:
> Herkules 3D PROPHET II MX (chip Geforce 2 MX s 32MB SD RAM),
> akceleracia neporovnatelne vzrastla, dokonca nemam ani problemi s
> ovladacmi, jedine s cim som nespokojny je ostrost obrazu vo vacsich
> rozliseniach (od 1280x1024) a kvalita prehravaneho
> videa. Pri ATI-ne je obraz ostry, len to 3D...

Pravdepodobne vsechny karty s chipy od NVIDIA, napr. Geforce2 MX trpi
rozmazanym obrazem ve vetsich rozlisenich. Problem je ve vystupnich LC
filtrech, ktere orezavaji frekvencni pasmo nize, nez je potreba napr. pro
rozliseni 1024x768 85Hz.

Pomuze tyto filtry odstranit. Je to ale zasah, ktery muze znamenat ztratu
zaruky. Navod s podrobnym popisem problemu je zde:
http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

Ja jsem to udelal 3 dny po koupi karty, jinak bych se z toho obrazu po*lil.
Pokud mate slusny monitor a vite, ze z jinou kartou ma skvely obraz, tak vam
to urcite dost pomuze.

Jinak ostrost obrazu je dana kvalitou vystupu videokarty, kabelu, monitoru a
take pokud mozno stejnou impedanci vsech techto casti.
Cim vyssi rozliseni, nebo obnovovaci frekvence, tim se problem vice
projevuje.

Pavouk

http://pavouk.org