NFS root & diskless (delsi)

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Červen 24 10:47:19 CEST 2002

Miroslav BENES wrote:
> a) parametry single, init=, vga= jsou jadrem ignorovany. Proc ?

Je to moc dlouhe, loadlin ten celej retezec zkratka nedostane,
musite si jadro prelozit tak, at se pouzije dhcp pri startu
a spustit si i DHCP server a je to.
startuji to takto:
loadlin.exe kernel root=/dev/nfs rw ip=dhcp vga=1

> b) bootovani se zarazi na hlasce :
> Podle toho co nasel Google neni nahozeny loopback. No jo, ale jak ho
> mam nahodit, kdyz skripty ktere to delaji jeste neprisly na radu ?

IMHO si ho jadro nahodi samo ne?

> Vypada to, ze se neprovede zamykani souboru a kvuli tomu nemuze
> korektne bezet nfs klient. Ale to by uz muselo ten loopback nahodit
> jadro, aby se dal pripojit root fs, ne ?

Tak to mountujte bez zamykani, take jsem bez toho to nebyl schopen
uchodit.
Take mi tam chybi /proc filesystem, bez toho muze byt dost veci
nestastnych.

Ja mam fstab na klientu:
dlserver:/exports/diskless/devel    /        nfs    defaults,soft,intr 0
0
homeserver:/exports/home            /home    nfs
defaults,soft,intr,nolock 0 0
homeserver:/exports/home/root       /root    nfs
defaults,soft,intr,nolock 0 0
dlserver:/exports/diskless/RH62/usr /usr     nfs    defaults,soft,intr 0
0
dlserver:/exports/diskless/RH62/opt /opt     nfs
defaults,soft,intr,ro 0 0
develserver:/exports/vyvoj/MSE/src  /usr/src nfs    defaults,soft,intr 0
0
none                                /proc    proc   defaults 0 0
none                                /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0

	Majkl