Backup

Peter Ronai peter.ronai na dionach.com
Pondělí Červen 24 16:58:57 CEST 2002

On Mon, 2002-06-24 at 15:16, Pavel Satny wrote:
> Dobry den vsem,
>
> uz nejakou dobu se snazim prijit na vhodnou cestu zalohovani
> Windowsovskych stanic pomoci Linuxu.
> Potrebuji provadet pouze zalohovani na disk, protoze tento disk je
> zalohovan Legato Networkerem.

no mozno som len blby purista, ale preco to neriesit legatom ?
to je predsa backup na vybornu, ci nie?

> [...]
>   pomoci prikazove radky s potrebnymi parametry.
> * free
> * dostatecne kvalitni log (bavime se o zalohovani ~40 stanic, vcetne
> notebooku, ktere nejsou vzdy
>   pripojene do site).
> * pro uzivatele transparentni
>
> Ja osobne jsem vyzkousel tyto kombinace:
> * Na kazde WIN Stanici FTP server + wget, eventuelne jiny mirrorovy tool
> na serveru s Linuxem +
>   rucne psany skript. Toto ma jednu nevyhodu - je problem sehnat
> stabilni a bezpecny FTP server pro Win9x.

tu je este aj dalsi problem - lockovanie suborov vo win
su subory na ktore ma access denied aj administrator

> * Na serveru smbmount + rdist, eventuelne jiny synchronizacni tool +
> rucne psany skript.

toto je uz lepsie, IMHO stale lock

> Me pokusy o reseni se mi nezdaji dostacujici a pripada mi to takovou
> amaterinu.
> Dekuji za vsechny namety a pripominky.
>
> Pavel Satny.

no najlepsie je samozrejme pouzit skutocneho backup klienta a skutocny
backup softver. Pokial viem, amanda nezvlada windowsy. Myslim ze to boli
predovsetkym komercne veci co boli k dispozicii.

Este sa da samozrejme spravit to, ze sa namapuje nejaky backup map vo
windowsovom backupe a urobi sa inkrement backup na sietovy disk na
linuxe. Je to lepsie ako nejaky ftp, tar a pod, pretoze aj ked to nie je
uzasny system, je o nejakych par generacii v IT dalej ako tie predosle.

dz