StarOffice 6.0, OpenOffice 1.0 a KOffice 1.2 vs. M$ Office XP ?

Cevela Lubomir CevelaL na aveng.cz
Pondělí Červen 24 17:07:12 CEST 2002

Zdravím Vás

Osobně dávám přednost OpenOffice 1.0. Kompatibilita textového editoru s
formáty MS Office 97/2000/XP je zcela bez problémů, s tabulkovým procesorem
je to trošku horší, ale přesto to ujde, prezentace jsou rovněž O.K. Opticky
je OpenOffice trošku jiná než MS produkty, rozmístění příkazů v roletovém
menu je ale téměř identické. Jediný problém, který jsem na této verzi
odhalil, je v tom, že mi na mém MDK8.2 nejde při některých velikostech fontů
korektní zobrazení české diakritiky (tisk je O.K.). Nevýhoda tohoto balíku
je zřejmá. Bez alespoň 128 MB RAM nutí Váš počítač často swapovat (používám
Gnome 1.4).

StarOffice 6.0 je téměř identická s OpenOffice 1.0. Firma SUN otevřela kód
původního StarOffice 5.2 a ten se stal základem pro tvorbu OpenOffice.
StarOffice 6.0 si můžete představit jako OpenOffice doplněnou o komerčními
součásti a zákaznickou podporu.

KOffice jsem zkoušel, ale kompatibilita s dokumenty MS Office není podle mně
stejně kvalitní jako u OpenOffice. Přiznávám, že toto není zcela objektivní
hodnocení, protože StarOffice(OpenOffice) používám už od verze 4.0 od roku
1997 a tak jsem na ni dost zvyklý. Vím, že v současnosti probíhá příprava
počeštění celé OpenOffice a tak pokud máte slušnější počítač (alespoň
Pentium,>128MB RAM), lze OpenOffice jen doporučit.

Pro jednodušší nasazení není špatná kombinace Abiwordu (text. editor) a
Gnumericu (tabulkový kalkulátor).

Lubomír Čevela