krfb (was: Statistiky)

Úterý Červen 25 12:53:21 CEST 2002

On Tue, Jun 25, 2002 at 12:17:24PM +0200, Slavek Banko (axis) wrote:
> Někteří si již možná všimli, že jsem před pár měsíci začal generovat
> statistiky dění v naší oblíbené diskusní skupiny linux na linux.cz.
Ej potvory dohanaju ma :-)

Takze skusim nieco inteligentneho napisat.

Casto sa cez siet potrebujem pripojit k svojej masine. Standartne tu na to
mame ssh a X. Co je moc cool, ale ma jednu chybu, a sice ze sa neda
"uchmatnut" si aktualne beziaci program, co casto potrebujem. Som zvyknuty, ze
pocitac mi bezi furt s kopou programov pripravenych na eksn.

Uz davno som objavil "screen", ktory je na textovy mod moc dobry, a na grafiku
"vnc", ktore je tiez dobre, ale vyzaduje, aby boli programy spustane v extra X
sessne. Not anymore, existuje program "krfb" pre KDE, ma fungovat s 2 aj 3, ja
mam 3.

Umoznuje prevziat aktivnu ixovu sessnu cez vnc protokol, co je uplne super,
lebo nemusim startovat virtualne okno ako to robi vncserver. Teda funguje to
tak, ako klasicky vnc vo windowse. Vytvori ikonku do system trayu a tam sa da
nastavit heslo a ci chcem explicitne povolovat spojenia.

VNC je platformovo nezavisle, takze si v pohode mozem v Win* spustit
fullscreen vncviewer a citim sa ako doma.

Niekde som cital, ze ma byt coskoro integrovany do KDE distribucie.

Nejak brutalne som to netestoval, ale chyby som si nevsimol. Spolupracuje to
aj so screensaverom, teda mozem si locknut obrazovku ked odchadzam, a po
pripojeni vnc este dodatocne zadat dalsie heslo.

> SlĂĄvek.
Bye,

                    "Where do you want to go to die?"