NFS root & diskless - II kolo (delsi)

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Červen 26 11:10:36 CEST 2002

>   Nějak jsem to celé nesledoval, ale nechápu proč by to tak mělo být? Proč
> nevyexportujete jeden adresář, třeba /home/bezdisk/root který obsahuje ...
>
> bin   dev  home  mnt  proc  sbin  usr
> boot  etc  lib   opt  root  tmp   var

To myslite jako mit ten adresarovy strom pro vsechny klienty jen
jednou ?

>   ... tj. root pro bezdisky s připravenými adresáři na mount ze serveru a pak
> v /home/bezdisk/root/etc/fstab obsahuje ...
>
> 10.128.3.10:/diskless/root   /               nfs     defaults        0 0

.. takze koren bude pro vsechny stejny ...

> 10.128.3.10:/usr             /usr            nfs     defaults        0 0
> 10.128.3.10:/etc             /etc/share      nfs     defaults        0 0
> 10.128.3.10:/opt             /opt            nfs     defaults        0 0
> 10.128.3.10:/home            /home           nfs     defaults        0 0

..  a to co pujde se nasdili ze serveru. OK. Ale asi to dost dobre
nechapu, nebot v tom vidim nekolik zadrhelu :

 - pokud tato struktura bude spolecna pro vice (rekneme dve) stanice,
musi se do obou pripojit jen RO (jinak by si tam vzajemne delaly
paseku)
 - pokud bude pripojena RO, jak se vyresi nutnost zapisu (/etc/proc,
/etc/ioctl.save, /var/run/*, /var/lock/subsys/* ..)

>   kde v /etc/share je namountěno /etc serveru a na stejné věci je v /etc link
> do /etc/share.

No v /etc to snad pujde u vetsiny souboru, ale jak se resi to co
nejde sdilet - viz namitka vyse ?

>   Není váš /home link někam jinam, třeba /home -> /mnt/1/home?

Neni. Je jen na separatni partisne }stejne jako /usr, /lib, /tmp
ktere pripojit jdou). A navic primo na serveru to pripojit jde, takze
vyexportovane je to asi dobre, ne ?

Jeste me napadlo, ze korenovy fs pro klienta lezi fyzicky na svazku
/home  spravna cesta /client/root/abcd je jen link. Nevadi mu toto -
tj. ze se pokousim exportovat svazek "nadrazeny" jinemu exportovaneho
svazku ?

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s