jak na "icmp by reverse path" (Was: hadanka kolem routing-by-source)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Červen 26 19:09:11 CEST 2002

trcka na poda.cz (David Trcka) writes:

> Zdravim,
>
> navazuji na muj dotaz http://www.linux.cz/lists/archive/linux/155338.html
> a chci konzultovat, jestli neni principialne nesmyslny pozadavek, aby
> pakety "ICMP TTL expired in transit" odchazely rozhranim, ktere odpovida
> reverse-path paketu, ktery je vyvolal. Priklad:
>
> Router obdrzi paket z adresy X na adresu Y, kteremu ale v tom okamziku
> vyprselo TTL. Odpovida na adresu X paketem "ICMP TTL expired", pricemz
> jako zdrojovou adresu toho ICMP paketu uvadi adresu rozhrani, kterym ten
> paket odejde. Problem je v tom, ze spravne by mel ten paket odejit
> [...]

Ja to chapu tak, ze ICMP TTL expired je lokalne generovana zprava,
ktera nema se smerovanim paketu, na ktery je generovana, nic
spolecneho. Takze source adresa je ta, ktera se vybere stejnym
zpusobem, jakym se vybira pro vsechny ostatni lokalne generovane
pakety. Pokud neni receno jinak.

Brno, Czech Republic