jak na "icmp by reverse path" (Was: hadanka kolem routing-by-source)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Červen 27 17:39:07 CEST 2002

trcka na poda.cz (David Trcka) writes:

> Aha, to jsem nevedel, pak mi to uz dava smysl.

> Hm, takze jestli to ted chapu spravne, tak pri prichodu paketu tunelovym
> rozhranim jej nejak modifikovat a ve vygenerovanem ICMP na zaklade teto
> modifikace zmenit src adresu a modifikaci odstranit.

Jo, presne :-)

> Napada me: prochazeji lokalne generovane pakety pres PREROUTING?

Asi ne, nevim to jiste. Ostatne myslim, ze by to byl velmi zajimavy
namet do vyvojarske konference linuxovych sitaru.

> Pokud ne (IMHO ne), pak to asi skutecne nepujde (bez ohledu na to,
> ze s ipchains na 2.2.20 to urcite nepujde), protoze jinde uz ho po
> zmene src adresy nevratim zpet do routingu, takze stejne odejde
> spatnym rozhranim (a navic ho druha strana promptne dropne kvuli
> rp_filtru).

Asi ano. Proste asi bude jednodussi ten ICMP paket zahodit a pak to
bude ukazovat jenom hvezdicky.

Brno, Czech Republic