problem s ozacenim partitions

Jakub Safar jakub.safar na icognit.com
Pátek Červen 28 21:32:14 CEST 2002

sedi i velikosti jednotlivych partitions?

doporucoval bych odlisny postup, popripade partitioning

1) nejprve nainstalovat win2k na fat32 partition (dle linuxu /dev/hda1),
pote prejit na instalaci linuxu

2) behem instalace vytvorit /dev/hda2, velikost radove 8 az 20 MB,
format ext2, mountpoint /boot

3) vytvorit velkou extended partition a v ni virtualni partitions.

3a) jednu o velikosti 3GB, mount point "/"

3b) dalsi o velikosti 0,5 az 1GB, mountpoint "/home"

3c) linuxovy swap, velikost dle pameti. doporucuje se 2x(fyzicka_pamet)

Pokud mate zajem si vytvorit "prekladiste" pro data mezi W2k a Linuxem,
neni problem ho mit ve virtualni partitione.

3d) vytvorit partition o velikosti zbytku /dev/hda8, format vfat.

resume (zkraceny vypis by mohl vypadat):

Device Boot	System
/dev/hda1
Win95 FAT32
/dev/hda2
Linux
/dev/hda3
Win95 Ext'd (LBA)
/dev/hda5
Linux
/dev/hda6
Linux
/dev/hda7
Linux swap
/dev/hda8       Win95 FAT32

/dev/hda1 on /win2k type vfat (rw,noexec,nosuid,nodev)
/dev/hda2 on /boot type ext2 (rw)
/dev/hda5 on /home type reiserfs (rw)
/dev/hda6 on / type reiserfs (rw)
/dev/hda8 on /prekladiste (rw,noexec,nosuid,nodev)

(swap neni ve vypisu "mount" videt. pouzijte prikaz "free")

to je vse,

jakub