fsck - Either the superblock or the partition table is likely to be corrupt!

Pátek Červen 28 23:32:24 CEST 2002

On Wed, 26 Jun 2002, Marcel Kolaja wrote:

> No vy (spolu s panem Pytelou) mě snad houpete nebo zjišťuju, že vše co
> jsem si dřív myslel je špatně. Čemu vadí přimountovaný filesystem
> (samozřejmě read-only -- opravdu nejsem sebevrah a neměl jsem ho
> přimountovaný read-write)?

Jadru se nemusi moc libit, kdyz mu nekdo meni pod rukama fs, i kdyz je ten
fs namontovany jen r/o. Predstavte si hypotetickou situaci, ze mate
otevreny nejaky soubor (pro cteni) a pracujete s nim. Pak spustite fsck
nebo podobny program, ktere se z nejakeho duvodu rozhodne, ze cast dat ci
metadat toho souboru nekam presune, nebo uplne zrusi. Nacez se vratite
zpet k praci k tomu souboru a najednou zjistite, ze na disku v mistech,
kde mel byt ten soubor, nic neni (nebo hur: je tam neco jineho).

> Vždyť / se při bootu checkuje taky přimountované.

U / to jinak nejde. Ale proc pokouset osud, kdyz to neni potreba.