unicode?

Marián Kyral marian.kyral na tiscali.cz
Pátek Červen 28 19:08:21 CEST 2002

Matthes wrote:
> Zdravim,
>
> resim takovy neprijemny problem:
>
> ve firme se rozhodli kompletne prejit na xml a kodovani utf-8 pri vyvoji www a
> aplikaci. Ja jedinej tu pouzivam linux, a tohle me trochu zaskocilo - proste
> nevim, jak svuj stroj donutit, aby ukladal soubory ve formatu utf-8.
> otvirat, cist a editovat muzu celkem normalne, ale kdyz to u sebe ulozim, na windoze pak
> videj zmrsenou cestinu...
> Nevite o nejakem editoru, ktery by umel bez problemu unicode nebo zpousobu,
> jak donutit system jako takovy pouzivat spravne unicode?
> [...]
s úspěchem používám pro práci se soubory v kódování windows:
# export LANG=cs_CZ.cp1250; export LC_CTYPE=cs_CZ.cp1250; quanta

soubory se bez problémů otevírají i ukládají pod zvolyným kódováním.
Takže stačí malá úprava na utf8 a mělo by to fungovat :-)

--
Marián Kyral
email : marian.kyral na tiscali.cz

         checking for intelligent life... not found
                           The Gimp 1.2 (configure)