Pošta Linux <-> Windows

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Neděle Červen 30 22:27:08 CEST 2002

Ahoj Linuxáci,
   mám doma takovou malou síť. Na "serveru" který funguje jako router
mezi Internetem a sítí, proxy (squid), Samba, Apache a DNS (bind) je
linux (RH 7.2), a dvou klientech jsou Windows i Linux. Všechno funguje
(skoro), je to paráda, ale trápí mne dvě věci.

(1) Z Linuxu i z Windows můžu přijímat poštu, ale celkem pochopitelně
poštu kterou přijmu v Linuxu nevidím v klientovi pro Windows a naopak.
Tomu se samozřejmě nedivím, ale když se potřebuji například z Windows
podívat na Linuxovou zprávu znamená to pro mne přebootovat do Linuxu,
podívat se na zprávu a zase hurá do Windows.
    To mne poslední dobou pochopitelně dost otravuje, takže bych to
mezi Linuxem a Windows rád nějak sdílel, ale jak na to? Kvůli
zálohování by bylo ideální, kdyby byly zprávy pravidelně stahovány
jenom na serveru (třeba fetchtmail), a z klienta bych se v nich už
jenom "hrabal".  Stačí mne kopnout správným směrem, já už si nějak
poradím.

(2) DNS mám na serveru jenom kvůli doméně "intranet", která je přímo
pro server. Občas (tak jednou za tři týdny, dost se to zlepšuje) se
stane, že síť providera vypadne, ale překvapuje mne že najednou
přestane fungovat i moje DNS (tj. najednou se nedostanu se na
http://intranet/ ).
    Myslel jsem si že to je kvůli tomu že mám v konfiguraci binda
"forwarders first" přičemž forwarder je DNS providera (tj. nejdřív se
hledá u providera a potom u mne), ale ať dělám co dělám tak se nic
nelepší. Přímo přes IP se na server sice dostanu, ale přes doménu
prostě ne.
    Je to sice problém který mne nijak zvlášť netíží, ale už z
principu chci vědět kde je problém.

Předem díky za odpovědi
Tomáš