PII SAMBA ETH0 down

Jan Nováček Konference na cimboraservis.cz
Neděle Březen 3 14:07:30 CET 2002

Dobrý den,
  mám problém, se kterým si nevím rady.
  Nějakým způsobem se po náhodné době (většinou dva dny), vypne eth0.
  Použitý sw. RH 7.2 CZ, samba, vše z pův. CD instalaček
  PC slouží jako file server, max. 7 klientů, jediná činnost je
  zálohování cca 1GB dat ve 22hod., zálohování se provádí na 40GB HDD
  Zkoušel jsem vícero síťových karet, tatáž chyba i na RH 7.1

  HW. PII 450Mhz, 2*32MB DIMM, Realtek 8139, 3GB (ext3 RH 7.2) a 40GB
  HDD (FAT, záloha)., základní deska značka nevím
  V příloze posílám log
  Problém je zde:
  "Deaktivuji rozhraní eth0:  succeeded"
  naleznete ho v messages

  PC je připojeno do 100Mbit 8 HUBu Planet, ostatní PC v síti jsou W98

  V současnosti řešíme situaci pomocí něčeho takového...

  while true; do

  if grep "Deaktivuji rozhraní eth0:" /var/log/messages > /dev/null ; then
  cp /var/log/messages /root/log/`date '+%m_%H'
  echo -n > /var/log/messages
  sleep 30
  done

  ... což nevidím jako šťastné řešení

  Zajímavost, i když se provede eth0 down, tak dioda na HUBu svítí stále
  vesele zeleně. Jak je to možné?

  Jinak PC pracuje bez problémů. Protože se k PC přistupuje jen pomocí
  SSH je eth0 down...

  Chystám se vyměnit HUB, potom Board, ale moc se mi do toho nechce.

  Děkuji za rady.

--
S pozdravem,
 Jan Nováček