nebezpecnost sendmailu

Pondělí Březen 4 09:42:24 CET 2002

Pavel Kankovsky wrote:

> Mozna mi neco unika, ale linkovani, ani dynamicke, ani staticke, s jinymi
> knihovnami vesmes nemiva za nasledek, ze se samy od sebe zacnou nahodne
> vyvolavat uplne libovolne casti kodu techto knihoven.

	Myslim, ze to neni tak davno, co bylo nalezeno par chybicek primo napr.
v dynamickem linkovani => komponenta A byla sice bez chyby, ale byla
nahrazena Ax, ktera delala nekale veci a MTA to nemel sanci poznat
(teoreticky mozna mel, ale ktery software hlida toto? - a hlavne v
UNIXu?)...

> Protoze chyby ve spolecnych komponentach jsou porad ty same, ale chyb
> ve vlastnim kodu bude v jednom pripade treba mnohem mene?

	Ovsem toto je take pouze hypoteza, muze to byt pravda, ale take nemusi
- treba podle pravidla vice oci vice vidi. Murphyho zakony si ani
neodvazuji pripominat...:-)

> Chyba vezi v tom, ze nekdo huli v aute. Pravdepodobnost, ze nastane
> havarie kvuli tom, ze volant nesnasi urcitou koncentraci dehtu, je
> zanedbatelna v porovnani s pravdepodobnosti, ze k havarii dojde kvuli
> tomu koureni samotnemu (zvlaste je-li provadeno samotnym ridicem za
> jizdy). ;)

	A neni to nahodou u MTA vs. napr. viry uplne to same?

> A byl by krome tohoto manifestu beznadeje a defetismu i nejaky
> konstruktivni navrh?

	Mam pocit, ze o tom mluvim porad - vsechny komponenty z duveryhodnych
zdroju, kde za funkcnost ruci dodavatel a integrator ruci za funkcnost
celku - nepripada mi to jako (nefunkcni a nefungujici) utopie.

> Ano, ja si to myslim, protoze je to hromada neuveritelne zpraseneho kodu
> (pripoustim, ze uplne nejnovejsi verze jsem nevidel...i kdyz o pokusech
> vycistit jednou zpraseny kod vim sve), ktera se konfiguruje zpusobem,

	Kdyz uz jsme u toho, jak by se dal jinak nazvat zdrojak Linuxovyho
kernelu? (stejne jako p. Kankovsky nezna novejsi sendmaily, ja neznam
radu 2.3 ci 2.4, ovsem rada 2.0-2.2 je v mnoha ohledech vazne zazitek) -
a pritom je to komponenta, nad kterou stavime vsechno ostatni...