Cim nahradit dosove prostredi Texu

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Středa Březen 6 08:47:29 CET 2002

Zdravim,

nechci rozpoutat flamewar o editorech, ale kdyz jsem koukl na freshmeat a
uvidel tu davku projektu, kterou bych musel postahovat a otestovat hruzou
jsem se zachvel. Treba uz to tu nekdo udelal...:-)
Takze, jde mi o toto. Zena pouziva dosovsky EmTex, ke kteremu je vytvoreno
pekne a pohodlne IDE. Podarilo se me ji ted presvedcit, aby presla na
linuxovy TeTex, ale ted me uhani o nejaky podobny editor, jako ma dosova
verze.
Hledam editor, ktery ma aspon jednoduche menu s prikazy (k pouzivani
cehokoliv, co uklada soubor pomoci kombinace Esc : qw ji nepresvedcim) a
velmi vitana je moznost z editoru vyvolat preklad zdrojaku a v pripade
nalezeni chyby skok na radek ve zdrojaku, kde se chyba vyskytuje. Je celkem
jedno, jestli je editor TUI, nebo GUI.
S tim, ze vysledek bude muset prohlizet v jinem programu (xdvi, xpdf) jsem
ji uz smiril (ale kdyby byl editor, ktery vysledek hned zobrazi (aspon
nahled) tak by to bylo super).
Znate nekdo takovy editor, nebo vsichni pouzivate na jedne konzoli vi, na
druhe spoustite tex *.tex a na treti (asi v X) zobrazujete vysledek?

S pozdravem Zdenek Bohm