Cim nahradit dosove prostredi Texu

Středa Březen 6 10:09:37 CET 2002

Zdeněk Böhm píše:
> [...]
> uvidel tu davku projektu, kterou bych musel postahovat a otestovat hruzou
> jsem se zachvel. Treba uz to tu nekdo udelal...:-)
> Takze, jde mi o toto. Zena pouziva dosovsky EmTex, ke kteremu je vytvoreno
> pekne a pohodlne IDE. Podarilo se me ji ted presvedcit, aby presla na
> linuxovy TeTex, ale ted me uhani o nejaky podobny editor, jako ma dosova
> verze.
> Hledam editor, ktery ma aspon jednoduche menu s prikazy (k pouzivani
> cehokoliv, co uklada soubor pomoci kombinace Esc : qw ji nepresvedcim) a
	V tom čemkoliv se dají nastavit klávesy jinak, například F2 pro
uložení. Nemluvě o kombinaci ZZ.
	Ale editorů máte k dispozici mnohem víc, někomu bude plně vyhovovat
joe nebo jiný bez nadbytku funkcí (a s kompatibilitou s T602 ;-). Někomu
emacs s módem přímo pro TeX.

> velmi vitana je moznost z editoru vyvolat preklad zdrojaku a v pripade
> nalezeni chyby skok na radek ve zdrojaku, kde se chyba vyskytuje. Je celkem
> jedno, jestli je editor TUI, nebo GUI.
> S tim, ze vysledek bude muset prohlizet v jinem programu (xdvi, xpdf) jsem
> ji uz smiril (ale kdyby byl editor, ktery vysledek hned zobrazi (aspon
> nahled) tak by to bylo super).
	kdvi má podstatně lepší komfort. Nakonfigurujte F2, aby soubor
uložilo a spustilo na něj tex. kdvi může běžet trvale, změny v dvi souboru
zjistí a aplikuje.

> Znate nekdo takovy editor, nebo vsichni pouzivate na jedne konzoli vi, na
> druhe spoustite tex *.tex a na treti (asi v X) zobrazujete vysledek?
	V iksech můžete mít oken víc, v čem je problém?