Cim nahradit dosove prostredi Texu

Tomáš Vondra vondra na tesmail.cz
Čtvrtek Březen 7 20:28:08 CET 2002

Ahoj,
   nesledoval jsem uplne celou diskusi a co kdo doporucoval, takze
doufam ze nebudu uplne mimo misu. Osobne na psani TeX/LaTeX dokumentu
pouzivam Ktexmaker2. NENI to sice WYSIWYG, ale to je pro mne osobne
spise klad. Takze co to umi:

(1) Generuje DVI/PS/PDF s moznosti nahledu nebo otevreni samostatneho
editoru, a to bud kliknutim na ikonku nebo vybranim z menu.

(2) Umi "vyhledavat" chyby ve zdrojacich. Tim vyhledavat minim ze po
vygenerovani DVI (nastaveno v neinteraktivniho modu), ma k dispozici
seznam chyb, a je mozno mezi nimi jednoduse prepinat a nasledne
opravovat.

(3) Ma specielni menu na prikazy LaTeXu (sekce,kapitoly,...),
specielni menu pro matematiku (prostredi, nejbeznejsi symboly). Ma i
menu s reckymi pismeny (v posledni verzi jsou tam i nakresleny pro ty
z nas kteri recky neumime).

(4) Ma dokonce i nejake samany (tj. Wizardy na vytvareni ruznych
dokumentu podle sablon), ale ty jsem zatim nezkousel.

(5) Mel by umet i pracovat s bibliografii a snad i neco s grafy funkci
(pres GNUplot ci co), ale ani to jsem nepotreboval.

   Osobne pisu v podstate jenom matematicky dokumenty, takze (4) a (5)
jsem zatim nepotreboval. Jedina "konfigurace" kterou jsem udelal byla
kompilace SRPM, instalace RPM a potom nastaveni v moznostech "cslatex"
namisto "latex" a nakonec nastaveni zalamovani textu. Tot vse.

   Tot vse, doufam ze nejsem OT, a pripadne dotazy rad zodpovim.