login ; chown ;tty

Daniel Kminek kminek na mite.cz
Pátek Březen 8 06:16:44 CET 2002

Dne čt 7. březen 2002 17:28 jste napsal(a):
>    From: Daniel Kminek <kminek na mite.cz>
>    Date: Thu, 7 Mar 2002 13:20:32 +0100
>
> Zdravím,
>
>    > Zjistil jsem ze login chce pri uspesnem prihlaseni zmenit vlastnika
>    > /dev/tty To mi ale nevyhovuje, protoze disk musi být  read-only
>    > K čemu je to dobré? Jaké bude mít následky, když to ze zdrojáku
>    > odstraním? Nebo by bylo správnější vytvořit /dev/tty v ramce  a na
>    > disk dat jen odkaz ?
>
> odpovím otázkou: když bude disk read-only potřebujete opravdu login?

Představte si stroj, který vykonává nějakou činnost. Disk musí být read-only
protože nemá hadrdisk ale flash
Dojde-li na potřebu udělat v systému změnu, uživatel si disk se na tu
"chvíli" přepne do read-write. Z důvodů bezpečnosti to ale nemůže dělat
každý. Je tedy třeba, aby se uživatel při přístupu do systému autentifikoval.
A jedním ze způsobů jak toho dosáhnout (a netvrdím že jediným) je login.

Zdraví zdraví

Daniel Kmínek