Videa Microsoft OFFTOPIC

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pátek Březen 8 11:47:42 CET 2002

On Wed, Feb 20, 2002 at 01:42:53PM +0100, Hana Skoumalova wrote:
> Co je to prosím vás za formát .asf? Já tedy právě nesedím u Linuxu a
> ShowMeTV ze Solarisu si s tím nějak neporadil. Který přehrávač by to uměl?
  Advanced Streaming Format,

  Pokus mickey$oftu udelat si ,vlastni' streaming format pro multimedia ala
realvideo. Tedy pouziti v podstate obdobne, budto pro zive vysilani ci tak,
nebo jako multimedialni soubory pochybne kvality (coz je ale mozna take dano
softem, kterym lidi ty videa koduji. Tedy jeste jsem nevidel extra kvalitni
asf, extra kvalitni divX bezne).
  Zle jazyky dokonce tvrdi, ze divX je ukradene asf (AFAIK divX vychazi
z mpeg-4 a oba formaty byly drive nez asf), fakt je ze se pro ne nekdy
pouzivaji ty same kodeky. Opet ale opatrne, existuji minimalne 2 verze a kazda
chce jiny kodek.

  Prehrat se to da pod linuxem budto avifile (aviplay, avixmms), nebo mplayer.
K prehravani pod mplayerem je nejlepsi parametr -afm 3 -vfm 3, pak to moc
nezatezuje procesor. Pokud neni nic videt, je to ten pripad blbeho kodeku
a musi se pouzit directshow.
  Co se tyce Solarisu nevim :-( ale nesel by na tom rozbehat solidne mplayer?

  David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz