Vetsi disk nez podporuje deska

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pátek Březen 8 12:12:34 CET 2002

On Fri, Mar 08, 2002 at 09:39:05AM +0000, Ondrej Tuma wrote:
> Dobry den,
  Pekne slunecne poledne,

> Mam dotaz ohledne vetsich disku, jde mi o to zda Unixy pristupuji k
> velikostem disku jak to detekuji z biosu nebo dokazou detekovat
> skutecnou velikost disku, jako nektere programy. Videl sem toto u WinNT
  Svete div se on to linux umel jeste drive nez treba win 98.

> server edition, stejne tak to umi treba norton ghost, pristupoval k
> disku jako k 60Gvemu i kdyz ho bios detekoval jako 8G, Ja se budu asi
  Pokud je na desce obecne alespon uata33 radic a bios podporuje jen 8 GB,
tak muze umet az do 132 GB bud v linuxu, nebo ve win s ovladaci radice od
vyrobce nebo existuje upgrade biosu urciteho data, ktery disky umi detekovat
take.
  Dale solidni vyrobce disku (nevim jak ostatni, u Maxtoru to mam v manualu)
pise jak nastavit v BIOSu disk. Bude se hlasit jako 8 GB ale fungovat jako
vic (neplest s jumperem AC - ten nastavi disk na tvrdo na 30 GB!).
  Jina situace je u disku >132 GB (uata133). Tam se pouziva 48b adresovani
procez na <ata133 radicich neni dostatecny pocet dratu a fungovat nebude.

> pokouset davat 10G disk do notebooku compaq, tan vsak oficialne
> podporuje 5G jestli vic, to nikdo nevi, muselo by se to vyzkouset a ja
> jaksi k dalsimu disku nemam pristup.
  5 GB? Jestli sis to nespletl tak je vyrobce pako, budto ze siri dementni
zpravy (bude to fungovat), nebo tam neni ,dostatecny pocet dratu', potom
to fungovat nebude ani v linuxu, ani ve win afterlive heaven's edition
a nepomuze tomu ani motorova pila :(

> diky
  za malo, doufam ze jsem aspon trochu vysvetlil to, v cem je stale zmatek.

 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz