pruchod pres firewall

z zonkishe na seznam.cz
Pátek Březen 8 12:16:08 CET 2002

In article <a6a02k$2ot4$1 na ns.felk.cvut.cz>, newbee wrote:
> ahoj vsem, doufam, ze mi pomuzete vyresit nasledujici problem.
>
> jakozto zacatecnik jsem se pustil do zprovozneni linuxoveho routeru u nas ve
> skole. potreboval bych ale nejak dostat spojeni primo z vnitrni site ven,
> proste obejit ten firewall, a samozrejme i zpet.
nevim, jestli obchazeni firewallu je uplne nejstastnejsi reseni,
vetsinou je bezpecnejsi chodit ven pres nejakou proxy, nebo povolit na
firewallu pristup ven jen pro nektere protokoly/porty.

> nevim, ani nemuzu najit, je-li mozne, ma-li server adresu a.b.c.d udelat,
> aby a.b.c.d:1234 smerovalo napr . do 192.168.1.220:1234.

musis si zprovoznit IP Maskaradu na tom firewallu. V kernelu 2.4.x je
nekde v konfiguraci IP Masquerade. Potom to zkonfigurujes pres iptables
(je to balik iptables-xxxx.rpm) ale asi si budes pred tim muset precist
nejake ty manualy :-)

--
Zonk                                               <zonkishe na seznam.cz>
Artificial Intelligence usually beats real stupidity.__