omezeni dostupnosti internetu

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Pátek Březen 8 22:14:29 CET 2002

On Fri, 8 Mar 2002, Mgr. Martina Cichrova wrote:

> Mám RH 7.1 a 5 stanic z W98. Potřebovala bych nějakou možnost, jak omezit
> jednotlivým stanicím s pevnými IP adresami či jednotlivým uživatelům,
> přístup jen k určitým doménám či naopak jim povolit jen nějaké domény

Pokud jde o omezeni pristupu na vybrane adresy/domeny pres proxy
realizovanou squidem (tedy na aplikacni urovni), tak tam jsou od toho
ACLka (pomerne hojne popsano i primo v konfiguraku dodavanym se squidem).

Pokud jde o omezeni na sitove urovni, pak trivialne pres iptables/ipchains
vyjmenovat prislusnou dvojici IP adres/IP prostoru s pravidlem DROP.

--
JiKos.