problem s devices v linuxu

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pátek Březen 8 22:46:11 CET 2002

On Fri, 8 Mar 2002 19:43:04 +0000 (UTC), Petr Vanek wrote:

: chtel bych se zeptat, zda je to pouze problem linuxove filozofie, nebo
: cim to je, ze kdyz se cokoliv po..kazi na hardware, treba v pameti, tak
: si system pise kam chce, treba do harddisku, jako by se nechumelilo...

To sa stane aj v "lepsich rodinach" - ked je zla pamat zrovna
tam, kde je ulozena adresa, kam sa ma na disk pisat, tak s tym
nic nespravi. A kedze Linux vyuziva pamat ako cache pomerne
agresivne, chyba pamati ma velku sancu sa takto prejavit.

Toto som prvykrat zazil niekedy pred 10 rokmi na akejsi SMEP-e, kde jeden
vypadnuty bitik prepisal minor cislo zariadenia tak, ze swap v skutocnosti
ukazoval do datovej particie. Skuste si take nieco vsimnut... :-S

: realny priklad (predevcirem) 2) zapojil jsem do systemu starou 5 1/4
: palcovou floppy, nabootoval v secure modu, vlozil floppy, dal mount
: a pak mel asi na hodinu praci s opravou vseho v /etc

Toto je ale divne, tu si hw "failure mode" prilis neviem predstavit.
Pochopitelne ale uleteny driver moze spravit to iste.

: vim, ze se jedna o chyby v hardware - chyby pameti, spatna detekce
: floppy - ale jak se vyhnout tem skodam? chyba hardware se tezko
: predpokladaji, tezko je predvidat...

Zahorovanim a dokladnym testovanim hw pred nasadenim ako dolezitejsi
server, najlepsie s trochou pretaktovania - tooly na to su. Pamati,
co sa neznasaju s doskou, je v poslednom case spusta (bez ohladu
na to, ci ide o znackovy stroj alebo skladacku). Ak stroj prezije
24 hodin memtest86, na pamate sa uz da spolahnut.

Zdravi
--
                                          Stano