NAT a mailserver

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Pondělí Březen 11 10:19:23 CET 2002

> Prave ze ne. On mi preklada porty 25, 80 a 110. Mailserver si
> provozuji sam a chtel bych aby mi to chodilo. MX pro mou domenu je
> nastaveno na verejnou IP providera. Pokud otevru telnetem provider:25

HURA!!! Takze portforwarding! Preco Vam potom preboha nedal verejnu
IP adresu? Funguje to teda tak, ze z verejnej IP adresy vam presmeruje
port na vas lokalny? Takze napriklad 195.168.1.1:25 presmeruje
na 10.1.1.1:25???

> zvenci (treba z dial-upu), dostanu se na muj mailserver, ale pokud
> udelam udelam provider:25 zevnitr, nedostanu se nikam. pokud udelam

Ano, moze to byt zavisle na rozhrani ;o) Aj to sa stava.
Takze robit portforwarding na lokalnom rozhrani je dost divne.

> ja_sam:25, je to zase ok. Mailer si chce pro domenu nacist MX zaznam
> aby vedel kam poslat postu, jenomze to nefunguje, protoze provider:25
> zevnitr nefunguje. Proto jsem si chtel zalozit malinkaty DNSko, ve
> kterym bude 1 domena, ktera bude mit jiny MX nez zbytek sveta.

Ano! Je to nezmyselne!
O co vam teda ide??? Posta zo sveta vam chodi dobre??? Ak ano preco ako
smtp server nepouzivate svoj vlastny a nenadefinujete mu lokalnu domenu ako
domacu? Ak vam teda ide o to, ze ked poslete lokalny mail lokalnemu uzivatelovi...
Alebo zasa nieco nechapeme?

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799