Mierne OT- synchronizacia casu z GPS

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Březen 11 12:38:20 CET 2002

Andrej Gulis wrote:
> chcel by som sa opytat, ci niekto z Vas nevie o programe, ktory
>       by dokazal nastavit cas v pocitaci s gps. GPS je Magellan GPS
>       315. Prepojovaci seriovy kabel je original k GPS. Je k tomu aj nejaky
>       soft, ale ten taku vec neobsahuje. Z GPS je velmi presny cas a
>       preto to chcem pouzit na nastavovanie systemoveho casu. Pokial
>       by bolo mozne program by mal byt portovany na linux RH 7.2 a aj
>       Win.

Pripojit kabelem GPSku k pocitaci, GPSku v menu nastavit na komunikaci
NMEA, prenos 4800b/s, 8N1.
Nainstalovat balik xntp. Udelat symbolicky link /dev/ttyS0 na /dev/gps0
(pokud je GPSka pripojena k ttyS0) a do /etc/ntp.conf dat:
server 127.127.20.0 prefer
fudge 127.127.20.0 flag3 1

Spustit xntp demonek a radovat se jak malej kluk za predpokladu,
ze presnost v desitkach/stovkach milisekund je postacujici. Pokud je
treba vice, tak je nutno pouzit i PPS vystup (pokud ho GPSka ma)
a patchovat jadro pro podporu PPS a nanosekundovych casovacu,
pak se prida jeste server 127.127.22.0 a vyrazite z toho
s trochou modleni presnost do mikrosekundy (stejne takovou
presnost ten Magellan neumi dat).

	Majkl