Upresneni: Tk a cestina

pavel hampl hampl na gncz.cz
Pondělí Březen 11 15:32:02 CET 2002

Zúber Martin wrote:

> Prosel jsem znovu archivy, ale odpoved na muj problem jsem nenasel.
>
> No, na vine jsem i ja, byl jsem moc strucny. Neslo mi ani tak o fonty, ty
> uz tomu Tkcku vnutim, ale slo mi o to, ze objekt(widget) entry nebere ceske
> znaky s hacky, tedy ty, co nejsou v ISO-8859-1. Cesky sice 'kreslim', ale
> nic cesky (hacky nad s c r t ...) nenapisu.
>
> Martin
>
> PS: Zkusil jsem to pod woknama - kdyz napisu vedle sebe dlouhe-i s-hacek
> s-hacek,
> tak mi to predela ty tri znaky na jakysi asijsky znak (kudrnaty domecek).

Toz pod MSWin nevim. V linuxu pouzivam vnuceni ceska
klavesnice pomoci "czrun". Je to kdyztak ke stazeni na
http://www.mujweb.cz/www/phampl/i18n/ (je tam i popis,
puvodni umisteni uz neznam). Kdyz se "wish" spusti pres
tohle, tak cestina funguje i pro psani. A samozrejme si
musite nastavit spravny font. BUdto parametrem "-font" u
widgetu nebo treba tady nekdo  psal, ze se to zajisti primo
nastavenim systemoveho kodovani "encoding system iso8859-2",
ale na to musite mit Tk 8.1 nebo vyssi.

Pavel Hampl
Pavel Hampl		email: hampl na gncz.cz
GN Resources CZ		http://www.gncz.cz
Ve Smeckach 20		tel: +420-2-96337821 <<NEW!
11000 Praha 1, CZ